انواع اره برقی

اره باغبانی موتوری

اره ها که از پرمصرف ترین ابزارها می باشد  و برای سرعت بخشیدن و دقیق تر کردن کار ها ساخته شده اند.

 اره ها کاربردهای متفاوتی دارند که بر حسب کاربری تقسیم شده اند که در اینجا با آنها آشنا خواهیم شد:

1- اره عمود بر

امکان ایجاد برشهای منحنی را دارد و با تعویض تیغه امکان برش چوب ، آهن، تخته سه لایی، نئوپان، فیبر، آلومینیوم، پلاستیک و موارد مشابه با ضخامت کم را خواهد داشت.

Untitled 116

2- اره افقی بر

از افقی بر اغلب برای برش های کوچک استفاده می شود و در برشهای با حجم بالا استفاده نمیشود. برای برش چوب و آهن تیغه متفاوت دارد.دارای مدل شارژی هم می باشد.

gsa1100e
اره افقی بر

3- پروفیل بر

پروفیل بر جزو ابزارهای برقی می باشد و مدل شارژی ندارد.از آن برای برش آهن استفاده می شود. جنس تیغه از فیبر است و هیچ دندانه ای ندارد .

اره‌های پروفیل بر به دلیل سهولت در جابه‌جایی و قدرت بیشتر آن‌هانسبت به فرزهای آهنگری در ساختمان سازی کاربرد بیشتری دارند. بیشترین کاربرد آن در ساخت در و پنجره می باشد. پروفیل ها دارای اشکال مختلفی هستند . به عنوان مثال از پروفیل های مربع و مستطیل به عنوان نرده برای درب و پنجره منازل ، کنار راه پله ها و … استفاده میشود .

368731
پروفیل بر

4- اره میزی

از دستگاه‌های مهم و کاربردی در صنایع چوب است از این اره فقط برای برش چوب و MDF مورد استفاده می شود. تیغه های دستگاه به صورت ساده و الماسه موجود است.

اغلب برای برش قطعه ها با ضخامت کم و طول زیاد مورد استفاده قرار میگیرد.

Untitled 1 30
اره میزی

5- اره فار سی بر

فارسی بر دو مدل ساده و کشویی دارد .ه در مدل کشویی تیغه حرکت جلو و عقبی دارد و میتواند چوب را در جهت طول برش دهد البته برای برش طولی بیشتر از اره میزی استفاده میشود.

هر کدام از این دو مدل میتوانند ساده یا دوکاره باشند .در مدل های دوکاره علاوه بر فارسی بر بودن یک میز هم بالای دستگاه قرار دارد که از آن به عنوان اره میزی نیز میتوان استفاده کرد.

فارسی بر برای برش های اریب و زاویه دار استفاده میشود که به اصطلاح به نوع برش اریب فارسی بری میگویند.

ovg gcm 12 gdl
فارسی بر

6- اره گرد بر

گردبر از محبوب و کاربردی ترین اره های نجاری است. قابلیت حمل دارد یا میتوان به میز کارمتصل کرده و به عنوان اره میزی از آن استفاده کنید .

gks190 1 opt
اره گرد بر

7- اره زنجیری

از اره زنجیری برای قطع درخت ،خرد کردن تنه و هرس کردن استفاده میشود. در مدلهای بنزینی و برقی تولید میشود البته در بازار های خارجی مدل شارژی آن نیز موجود است.

crown ct15164 electric chain saw 57c529 e1560153298981
اره زنجیری

8-اره فلکه ای ( اره نواری)

اره فلکه ای که با عنوان اره نواری نیز در بازار ایران شناخته میشود به صورت ثابت روی زمین قرار میگیرد و دارای ارتفاع زیادی می باشد، که دارای ارتفاع اره زیاد بوده و دارای میز است. و چون دارای توان بالایی است مدل شارژی این دستگاه موجود نمیباشد.

انواع اره فلکه ای بر اساس تعداد دندانه ها متمایز میشوند. برای کارهایی که سخت تر هستند تعداد دندانه بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد.

ازاین دستگاه فقط برای برش چوب استفاده نمیشود و برخی فروشگاه های گوشت و مرغ برای خرد کردن از آن استفاده میکنند .

untitled 4 min 5 3
اره فلکه ای (اره نواری)

9- اره نواری

از این اره جهت برش آهن استفاده میشود. استفاده ای مشابه اره فلکه ای دارد ولی به صورت ثابت نیست و پورتابل و قابل حمل می باشد.

product 3864 1436420952 88650
اره نواری

10- اره مویی برقی

از این اره برای ظریف کاری ، معرق ، ساخت زیور آلات و جواهرات چوب و رزین استفاده میشود. ضخامت قطعه کار نباید زیاد باشد .

ss tc ss 405 se 2
اره نواری

مدل دستی اره مویی نیز وجود دارد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
siminabzar
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *