بررسی انواع صفحه های برش

Product 636368568612820000 e1558857964494

صفحه­ ها

صفحه‌ها بر روی دستگاه‌هایی مثل فرز، مینی فرز،اره ، پروفیل‌ بر و… نصب می‌شود و جهت برش دادن و یا سابیدن به کار می‌روند. 

صفحه ها بر اساس اندازه، نوع کاربرد، ضخامت و جنس صفحه تقسیم بندی می‌شوند که کارایی متفاوتی دارند.
و برای  برش و ساییدن مواد مختلفی همچون آهن، چوب و… استفاده می شوند.

صفحه سنگ برش و ساب بر اساس تراکم دانه ها شماره گذاری می شوند.شماره های پایین مانند 10،16،24 زبر بودن سطح را نشان می دهد و شماره های 70،100،180 نرم می باشند.این نوع برای کارهای ظریف و نه برا ی مواد سخت کاربرد دارد.

صفحه‌های برش اغلب در اندازه های ۱۱۵، ۱۲۵، ۱۸۰، ۲۱۰، ۲۳۰، ۲۵۰، ۳۰۰، ۳۵۰ میلیمتر وجود دارند که پرکاربردترین سایز صفحه‌ها ۱۱۵، ۱۸۰ و ۲۳۰ هستند .

سایزهای ۳۰۰ و ۳۵۰ نیز پر استفاده هستند ولی بر روی دستگاه اره پروفیل‌بر نصب می‌شوند.

انواع صفحه عبارتند از :

۱- صفحه آهن‌بر

۲- صفحه استیل‌بر

۳- صفحه سنگ‌ بر

۴- صفحه ساب و سایش فلز

۵- صفحه پروفیل‌بر

۶- صفحه الماسه چوب

۷- صفحه الماسه ‌

-۸ صفحه برش ام دی اف

۹- صفحه‌های سمباده

۱۰- صفحه پد پولیش و چندین مدل صفحه دیگر که مخصوص برش مواد مختلفی همچون سیمان، مرمر، کاشی و…

۱-صفحه آهن‌بر: این صفحه‌ها معمولاً در سایزهای ۱۱۵، ۱۸۰ و ۲۳۰ رایج اند که ضخامت متوسطی دارند و از آن می توان برای برش مواد نرم‌تر مثل آلومینیوم نیز استفاده کرد.

safhe 300x300 2
صفحه آهن‌بر

۲- صفحه سنگ‌بر: این صفحه‌ها نیز در سایزهای ۱۱۵، ۱۸۰ و ۲۳۰ متداولند و برای برش سنگ مورد استفاده قرار می گیرند، که ضخامت آن‌ها از صفحه‌های ساب و سایش کمتر ولی از صفحه استیل‌بر بیشتر است.

sangbor 300x300 12
صفحه سنگ‌بر

۳- صفحه استیل‌بر :  اکثراً ضخامت ۱ میلیمتری دارند و برای برش قطعات استیل به کار می‌روند اما صفحه استیل‌برهای ۲ میلیمتری نیز وجود دارد که برای برش قطعات با قطر بالا مورد استفاده قرار می‌گیرند.

stilbir 300x300 3
صفحه استیل‌بر

تفاوت ظاهری این صفحه‌ها با صفحه‌های آهن‌بر در تخت بودنشان است و برآمدگی وسط صفحه را ندارد و کاملاً صاف هستند.

۴- صفحه ساب و سایش : صفحه‌های ساب و سایش بیشتر برای کارهایی از جمله ساییدن، صاف کردن سطوح، پلیسه‌گیری و… مورد استفاده قرارمی گیرد، و ضخامت بیشتری نسبت به دیگر صفحه‌ها دارند.

sob
صفحه ساب و سایش

۵- صفحه اره پروفیل‌بر: تفاوت اصلی این صفحه با دیگر سایر صفحه‌ها در سایز آن‌هاست که معمولاً صفحه‌های اره پروفیل بر در سایزهای ۳۰۰ و ۳۵۵ میلیمتر که از صفحه فرز و مینی فرز بزرگترهستند.

1016029
صفحه ساب و سایش

۶- صفحه الماسه چوب : این صفحه‌ها در اندازه‌هایی مثل ۲۵۰، ۳۰۰، ۳۵۰ میلیمتر وجود دارند که بر روی دستگاه‌هایی همچون اره گردبر و اره فارسی‌بر نصب می شوند و مناسب برش چوب هستند.

wood
صفحه الماسه چوب

۷- صفحه الماسه MDF : از نظر ظاهری وجنس و اندازه شباهت بسیار زیادی با صفحه الماسه چوب دارد اما تعداد دندانه‌های آن بیشتر از صفحه الماسه چوب است تا برشی ظریف‌تر بر روی قطعه کار ایجاد کند.

wood 300x300 1
صفحه الماسه چوب

۸-صفحه گرانیت‌بر: این صفحه طراحی منحصر به فردی دارد و از جنس فولاد آلیاژی سخت ساخته می‌شود تا بتواند به کمک شیارهایی دارد علاوه بر سایش گرانیت ضربه‌هایی نیز به آن وارد کند تا بتواند گرانیت را به بهترین شکل ممکن برش دهد.

granit
صفحه گرانیت‌بر

این نوع صفحه نیز مانند صفحه‌های آهن‌بر و سنگ‌بر در اندازه‌های ۱۱۵، ۱۸۰ و ۲۳۰ میلیمتر متداول است و بر روی دستگاه فرز قابل نصب است.

۹-صفحه سرامیک‌ بر: در اندازه‌های مختلف وجود دارند که بر روی دستگاه فرز نصب می شوو با توجه به طراحی آن‌ها که دارای لبه‌ای تیز بوده و می‌توانند سرامیک را به دقت بالا برش دهند.

seramic
صفحه سرامیک‌ بر

۱۰- صفحه سنباده : صفحه‌های سنباده که در مش‌های مختلف وجود دارند که با بزرگتر شدن عدد مش آن­ها ذرات ریزتر و متراکم‌تر (در اصطلاح نرم‌تر) می‌شوند ، برای سنباده‌کاری سطوح مختلف در انتهای کار مورد استفاده قرار می گیرد. و بر روی دستگاه فرز و مینی فرز نصب می شوند.

sonbade
صفحه سنباده

۱۱- مینی فلاپ : یک نوع صفحه متشکل از چندین سمباده هستند که به صورت مورب بر روی هم قرار گرفته‌اند. مینی فلاپ‌ها در مش‌ها و سایزهای مختلف وجود دارند که بر روی دستگاه‌های فرز و مینی فرز نصب شده و می‌توانند سنباده کاری بر روی قطعه را انجام دهند.

flap
مینی فلاپ

۱۲- پد پولیش : صفحه‌ای در اندازه‌های مختلف است که با الیافی مثل پشم طبیعی پوشانده شده و بر روی دستگاه فرز نصب می‌شود. و میتوان سطوح مختلف را پولیش‌کاری کرد.

polish
پد پولیش

برای خرید انواع صفحه برش از سیمین ابزار اینجا کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
siminabzar
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *