دریل شارژی بهتر است یا برقی | جامع ترین مقایسه

دریل شارژی بهتر است یا برقی

دریل شارژی بهتر است یا برقی ؟ دریل یکی از ابزارهای پرکاربرد برای کارهای خانگی و صنعتی می باشد. ولی موضوعی که در این میان مهم است، انتخاب دریل مناسب با کاری که می خواهید انجام بدهید، هست. اینکه دریل شارژی یا برقی کدام بهتر است یکی از سوالات مهم افرادی است که قصد خرید دریل دارند. از این رو تصمیم گرفتیم تا در این مقاله به مقایسه جامع این دو دریل بپردازیم.

دریل شارژی چیست؟

دریل شارژی دریلی است که منبع تامین نیروی آن باتری می باشد. به عبارتی برای استفاده از آن نیازی به پریز برق نخواهید داشت. در صورتی در محیط هایی که می خواهید از دریل استفاده کنید، دسترسی به پریز برق ندارید. و یا اینکه از عوض کردن پریز برق و محدودیت سیم کابل خسته شده اید، دریل شارژی می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

دریل شارژی چی خوبه
دریل شارژی چی خوبه

مزایای دریل شارژی 

اما مزیت های دریل شارژی شامل چه مواردی می شود؟ دریل شارژی بهتر است یا برقی

امکان حمل و نقل آسان

دریل های شارژی چون نیازی به برق ندارند و وزن آن ها کم می باشد، دارای قابلیت حمل و نقل آسانی می باشند.

کاربری راحت

از آنجایی که دریل های شارژی ساختار ساده ای دارند، کار کردن با آن ها بی نهایت آسان و راحت است.

بدون محدودیت در مکان

چون که دریل شارژی ها نیازمند وصل شدن به منبع برق نیستند، شما بدون محدودیت می توانید در هر مکانی از آن ها استفاده کنید. و حتما نیازی به بودن برق و پریز برق در محل مورد نظر نیست. دریل شارژی بهتر است یا برقی

مدت زمان شارژ شدن باتری دریل شارژی

بعضی از دریل های شارژی مانند دریل های شارژی بوش از باتری قدرتمند و قوی برخوردار هستند. به طوری که در مدت زمان کم شارژ شده و تا مدت زمان طولانی شارژ را نگه می دارند.

معایب دریل شارژی

معایب دریل های شارژی کدام است؟

محدودیت در مدت زمان استفاده

دریل های شارژی بر اساس میزان شارژ باتری خود عملکرد دارند. و در صورت تمام شدن شارژ باتری خاموش می شوند.

قدرت کم تر

در مقایسه با دریل های برقی، دریل های شارژی از قدرت کم تری برخوردار هستند. به همین خاطر برای انجام کارهای سنگین کاربرد ندارند. دریل شارژی بهتر است یا برقی

قیمت بالا

از آنجایی که قیمت دریل های شارژی برندهای خوب بالاست، به همین خاطر گزینه مناسبی برای انجام کارهای خانگی نیستند.

دریل برقی چیست؟

اگر بخواهیم از نظر دید فنی توضیح دهیم باید بگوییم که دریل برقی نوعی موتور الکتریکی می باشد که مته را در چوب، پلاستیک، سنگ یا فلز چرخانده و سپس با انجام این کار در آن‌ ها سوراخ یا حفره به وجود می آورد. و باید اضافه کنیم که در صورتی که دریل برقی قابلیت پیچ گوشتی هم داشته باشد، در صورتی که پیچ‌ گوشتی به آن نصب شود، می توان با سرعت بالا پیچ ها را باز و بسته کرد.

دریل برقی چی خوبه
دریل برقی چی خوبه

مزایای دریل برقی

مزیت های دریل های برقی شامل موارد زیر می شود: دریل شارژی بهتر است یا برقی

دارای قدرت بالا

دریل های برقی به خاطر آن کنه به طور مستقیم به برق وصل می شوند و منبع تغذیه آن ها برق است، از قدرت بالاتری نسبت به دریل های شارژی برخوردار هستند. به همین خاطر مناسب برای انجام کارهای سخت و سنگین می باشند.

مدت زمان استفاده نامحدود

با توجه به اینکه دریل های برقی مستقیم به برق وصل می شوند و نیاز به شارژ شدن ندارند، شما می توانید به صورت نامحدود از آن ها استفاده کنید. دریل شارژی بهتر است یا برقی

با قیمت خوب و مناسب

قیمت دریل های برقی مناسب بوده و به همین خاطر یک گزینه مناسب برای مصارف خانگی محسوب می شوند.

امکان تنظیم سرعت

در بعضی از دریل های برقی قابلیت تنظیم سرعت تعبیه شده است که با استفاده از آن می توان سرعت مورد نیاز را بر اساس کار، تنظیم کرد.

معایب دریل برقی دریل شارژی بهتر است یا برقی

در ادامه مبحث دریل شارژی بخریم یا برقی به معایب دریل های برقی می پردازیم:

لزوم دسترسی به برق

جهت استفاده از دریل های برقی حتما نیاز دارید که به پریز برق دسترسی داشته باشید. در صورتی که در مورد کار کردن با دریل های شارژی با این مشکل مواجه نخواهید شد.

کاربری پیچیده تر دریل شارژی بهتر است یا برقی

به دلیل ساختار پیچیده و تنوع بالای برندهای تولیدکننده دریل های برقی، کار کردن با آن ها کمی سخت تر و پیچیده تر است.

وزن بالا

در مقایسه با دریل های شارژی، دریل های برقی وزن بالاتری دارند. به همین خاطر حمل و نقل آن ها و همچنین کار کردن با آن ها در مقایسه با دریل های شارژی سخت تر است.

خرید دریل شارژی و برقی از فروشگاه معتبر

شما عزیزان می توانید جهت خرید انواع دریل های شارژی و برقی از برندهای معتبر از جمله بوش، پوکا، نک، کرون، حدید برش و … و همچنین کسب مشاوره تخصصی بر اساس نیاز و کارتان، با کارشناسان ما در مجموعه تماس بگیرید.

از فروشگاه اینترنتی دریل بوش سیمین ابزار نیز از طریق لینک زیر می توانید دیدن کنید:

خرید دریل بوش اصل

جمع بندی دریل شارژی بهتر است یا برقی

در جمع بندی مبحث اینکه دریل برقی بهتر است یا شارژی و با در نظر گرفتن مزایا و معایب هر کدام از دریل های شارژی و برقی که در مقاله ذکر کردیم، باید بگوییم که انتخاب میان دریل برقی و شارژی تا حدود زیادی به نوع کار و نیاز شما بستگی دارد.

دریل شارژی بهتر است یا برقی
دریل شارژی بهتر است یا برقی

اگر برای مصارف خانگی و کارهای سبک احتیاج به دریل دارید، خرید دریل شارژی گزینه مناسبی است. اما اگر برای کارهای پیچیده و سخت که نیازمند یک دریل قدرتمند است می خواهید، خرید دریل برقی انتخاب مناسب تری است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
siminabzar
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *