علائم تمام شدن زغال دریل +نحوه تعویض+قیمت

علائم تمام شدن زغال دریل

علائم تمام شدن زغال دریل چیست؟ حتما می دانید که ذغال دریل یک قطعه مصرفی است. و به مرور زمان و با استفاده از دریل تمام می شود. ولی سوالی که در اینجا مطرح می شود این است که از کجا بدانیم ذغال دریل تمام شده است؟

البته گاهی اوقات به دلایلی مانند خراب بودن خراب بودن آرمیچر دریل و استاندارد نبودن ذغال ( نرم یا سفت بودن بیش از اندازه) ممکن است ذغال دریل زودتر از موعد تمام شود.

علائم تمام شدن زغال دریل کدام است؟

ما در متن زیر برخی از علائم مهم در هنگام تمام شدن زغال دریل و فرسودگی و خرابی آن را ذکر کرده ایم. در کل زمانی که ذغال دریل تمام می شود شما با موارد زیر مواجه می شوید:

نشانه تمام شدن زغال دریل
نشانه تمام شدن زغال دریل

کاهش عملکرد و کارایی دریل

زمانی که ذغال دریل تمام می شود، عملکرد فنی دریل به طور محسوسی کاهش پیدا می کند. به طوری که برای کار کردن با آن، شما مجبور می شوید تا به دریل ضربه بزنید. و حتی چرخش موتور دریل نیز خیلی کم می شود.

جرقه زدن

جرقه زدن ابزارهای برقی امری معمول است. اما در صورتی که میزان این جرقه ها بیش از اندازه باشد، نشان دهنده تمام شدن ذغال دریل می باشد.

بوی سوختگی علائم تمام شدن زغال دریل

یکی از مهم ترین و رایج ترین علائم تمام شدن زغال دریل ، بوی سوختگی در حین کار کردن است. بوی سوختگی به دلیل اصطکاک بین قطعات دریل بوده و نشان می دهد که ذغال دریل به شدت فرسوده و خراب شده است و نیاز به تعویض دارد.

عملکرد نامنظم یا از کار افتادن دریل

از کار افتادن و عملکرد نامنظم دریل می تواند به دلایل مختلفی مانند خرابی کلکتور و یا سایر قطعات دریل نیز اتفاق بیوفتد. که یکی از دلایل آن تمام شدن ذغال دریل نیز می باشد. که در این صورت شما و یا یک متخصص فنی باید تشخیص بدهد که از کار افتادن دریل به دلیل فرسودگی و تمام شدن ذغال دریل است یا اینکه سایر قطعات دریل خراب شده است.

زمان تعویض ذغال دریل کی است؟

برای تعویض ذغال دریل دانستن این نکته مهم است که شما نباید زمان تعویض ذغال دریل را به زمانی موکول کنید که دستگاه از کار بیوفتد. برخی از دریل ها، این قابلیت وجود دارد که قبل از اتمام کامل ذغال دریل، هشدار می دهد.

ولی در برخی از دیگر از دستگاه ها این قابلیت وجود ندارد. در این صورت چنانچه شما استفاده زیادی از دریل دارید بایستی هر دو هفته یک بار و در صورتی که استفاده کمی از دریل دارید هر ماه یک بار ذغال دریل را بررسی کنید.

نحوه تعویض ذغال دریل به چه صورت است؟

در صورت تمام شدن ذغال دریل ، نحوه تعویض ذغال دریل به دو صورت دسترسی آسان و جای گذاری در پوسته انجام می شود. در روش آسان، شما ذغال را در قسمتی که برای ذغال تعبیه شده است قرار می دهید. ولی در روش جای گذاری در پوسته شما بایستی پوسته دستگاه را باز کرده و کالکتور را پیدا کنید. روش دوم تا حدودی سخت بوده و نیاز به تخصص دارد. به همین خاطر بهتر است تا از یک تعمیرکار برای انجام این کار کمک بگیرید. علائم تمام شدن زغال دریل

قیمت و خرید ذغال دریل

ذغال دریل یک قطعه مصرفی می باشد و کیفیت آن برای عملکرد درست دریل از اهمیت بالایی برخوردار است. به همین خاطر توصیه ما به شما این است که برای خرید قطعات دریل از فروشگاه های معتبر اقدام به این کار نمایید.

قیمت ذغال دریل
قیمت ذغال دریل

سیمین ابزار با بیش از سه دهه فعالیت در حوزه ابزارآلات نمایندگی برندهای معتبر این حوزه از جمله برند بوش، پوکا، کرون، متابو، نک، حدید برش و … را دارا می باشد. شما عزیزان با خیال راحت می توانید تمامی قطعات ابزارآلات برندهای مختلف را از فروشگاه ما خریداری نمایید. علائم تمام شدن زغال دریل

نمایندگی فروش قطعات یدکی ابزار بوش

خرید و قیمت قطعات دریل بوش

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
siminabzar
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *