مقایسه کمپرسورهای دارای موتور با روغن و بدون روغن

Untitled 1

کمپرسورها  انواع مختلف و اندازه‌های متفاوتی دارند. می‌توان کمپرسورها را به دو دسته مجزا تقسیم کرد: روان کننده با روغن، بدون روغن و روان کننده فشار.

در این مطلب مقایسه ای از کمپرسورهای دارای موتور با روغن و بدون روغن را انجام خواهیم داد.

کمپرسور با موتور روغن

بهترین نوع روان کننده است و روان کننده‌های فشار از پمپ روغن استفاده می‌شود . و قابلیت جابجایی پمپ ندارد.

در کمپرسورهای روغنی، روغن سیستم مرتبا تعویض شود. اما کمپرسورهای نوع بدون روغن نیاز به هیچ روان کننده ای ندارند ولی باید به طور مرتب فیلتر هوایی آنها سرویس شود.

به طور کلی کمپرسورهای روغنی از نوع غیر روغنی سنگین تر هستند (کمپرسورهای بدون روغن با وجودیکه به خوبی قادر به کنترل فشار نیستند اما سبک اند).

کمپرسورهای روغنی، روان کننده تر از واحدهای طراحی شده بدون روغن هستند.از لحاظ دوام کمپرسورهای روان کننده با روغن نسبت به کمپرسورهای بدون روغن بهتر هستند .

2 2
کمپرسور با موتور روغن

کمپرسور با موتور بدون روغن

در این نوع کمپرسورها از روان کننده‌های دائمی استفاده می‌شود.و در هوای سرد قابل استفاده است. کمپرسورهای بدون روغن برای محیط‌های تمیز کابرد زیادی دارند و روی سطوح ناهموار مانند پشت بام از آن می توان استفاده کرد.

کمپرسورهای اویل فری oil free که اصطلاحا بدون روغن نیز نامیده می شوند از نوع اسکرو تا فشارهای ۱۰ بار و برای فشارهای بالاتر تا ۴۰ بار با انواع پیستونی در صنعت کاربرد دارند.

کمپرسورهای بدون روغن به طور دائم روان هستند اما عملکرد آن‌ها به مرور زمان ضعیف می‌شود و بعد از مدتی قابلیت روان کاری خود را از دست می‌دهند.

این نوع از کمپرسورها توسط موتورهای یونیورسال (universal) طراحی شده‌اند . اما کیفیت موتورهای یونیورسال به موتورهای القائی نمی‌رسد. کمپرسورهایی وجود دارد که موتور القایی و پمپ بدون روغن دارند.

از لحاظ ایجاد صدا،اغلب کمپرسورهای روان کننده با روغن در مقایسه با نوع بدون روغن ایجاد صدای کمتری می‌کند.

کمپرسورهای روان کننده با روغن اغلب برای مدت طولانی‌تر و با ایجاد صدای کمتر کار می‌کنند و کمپرسورهای بدون روغن غالبا سبک‌تر هستند وبه راحتی جابجا می شوند.

نمونه سوم کمپرسور ها از سیستم‎های روان کننده‌ی نوع فشار استفاده می شود که جهت کاربردهای سنگین، مناسب هستند و اگر از بسیاری از ابزارهای هوا استفاده می‌کنید بهتر است از کمپرسورهای روغنی استفاده کنید.

بدون روغن شرکت کمسان ایران
کمپرسور با موتور بدون روغن

برای مشاهده و خرید انواع کمپرسورهای اینجا کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
siminabzar
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *